» Blog » Modyfikacja uzbrojenia (SWEPL)
07-09-2011 18:01

Modyfikacja uzbrojenia (SWEPL)

W działach: RPG | Odsłony: 5

Witam to mój pierwszy wpis na polter blogu.

Przygotowuje się do rozegrania kampanii w autorskim świecie fantasy. Dlatego postanowiłem zmodyfikować uzbrojenie w celu uatrakcyjnienia mało popularnego oręża. Przy poprawkach nie kierowałem się realistyką, więc takowej się nie doszukujcie. Liczę że wspomożecie mnie opinia czy zmiany nie są zbyt przegięte.

Poprawki do uzbrojenie:

Broń drzewcowa – pozwala na dodatkowy atak w osobę z która postać wejdzie w zwarcie, po warunkiem że postać nie jest już w zwarciu z innym przeciwnikiem. Kumuluje się z przewagą Szybki cios.

Rapier – obrażenia z rapiera wynoszą Si + k8, bonus +1 do obrony doliczany pod warunkiem że druga dłoń postaci jest wolna. Waga wynosi 8.

Topór – posiada bonus +1 do obrażeń przy próbach niszczenia przedmiotu.

Łuk – obrażenia łuku wynoszą Si + k6. Dla każdego łuku ustalany jest jego naciąg wyrażony kostką Siły. Naciąg jest minimalną Siła wymaganą do korzystania z danego łuku i maksymalną możliwą wartością wykorzystywaną przy obrażeniach.

Ciężka kusza – posiada te same statystyki co kusza oprócz: Obrażenia 2k8, Waga 15, wymaga 2 akcji na przeładowanie.

Kusze i broń czarno prochowa – jeśli postać nie przemieszcza się w tej turze (w tym chowa czy wychyla za jakieś przeszkody) ładowanie broni trwa o 1 akcje mniej.

Mała tarcza – może być używana przez postacie używające broń dwuręczną lub dwie bronie jednoręczne, jednak nie zapewnia bonusu do obrony, chyba że postać korzysta z manewru obrona lub pełna obrona.

Przewagi:

Nożownik (Zr k8, Walka k8) – postać jest wyszkolona w korzystaniu z krótkie ostrza ( noże, sztylety, igły itp.) w jej rękach zadają one Si + K6 obrażeń, dodatkowo postać nie otrzymuje kary za słabsza rękę jeśli korzysta w niej z krótkiego ostrza.

Finezyjne trafienie (Zr k8 , Walka k10 lub Rzucanie k10) – postać walcząca krótki ostrzem, przy przebiciu w teście Walki lub Rzucania trafia w luki pancerza przeciwnika (PP2). Przewaga jest wykupywane oddzielnie dla Rzucania i Walki.

Obronne ostrze (Zr k8, Oburęczność) – jeśli postać walczy dwie broniami, a druga broń to krótkie ostrze lub krótki miecz, otrzymuje +1 do Obrony.

Doskonałe obronne ostrze(Weteran Zr k8, Oburęczność, Obronne ostrze) – premia do Obrony wzrasta do +2.

Komentarze


Dabi
   
Ocena:
0
Zapomniałeś mam wrażenie, że obrażenia z broni ręcznej jeśli są większe niż Kość siły to są równe kostce siły

A więc taki Rapier w rękach kogoś z siłą k 6 będzie zadawał dalej 2k6.

No chyba, że i to zostało zmienione.

Sam wpis fajny - sam może coś ściągnę chociaż póki co nie bardzo bawiłem się w modyfikacje.
07-09-2011 22:45
KarolM
   
Ocena:
0
Skąd wniosek że zapomniałem? Moja modyfikacja rapiera miała zrobić z niego alternatywę dla długiego miecza. Po wypowiedzi Ramela na forum Gramela(fajnie to brzmi:D). Rapier zmienię na Si+k6 i +2 do obrażeń przy uderzeniu mierzonym.
07-09-2011 23:37
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
U mnie w Savage Młothamerze rapier działa tak: S+k6, ale daje te swoje +1 do obrony. Szpada daje S+k4, ale przy przebiciu dodajesz k10 obrażeń zamiast k6.

Poza tym (zaznaczam, że to tylko moja opinia):
Łuku bym nie ruszał, dobrze działa jak na razie.
Drzewcówka - sama z siebie jest ok, ale kombinacja tego przewagą Szybki cios to rzeźnia. Dwa darmowe hity z np. halabardy w podchodzącego? Zresztą - drzewcówki i tak są fajne.
Ciężka kusza - fajna, ale działa tak samo jak muszkiet.
08-09-2011 08:29
Drachu
   
Ocena:
0
Ta tylda, to byłem ja, Jarząbek Wacław.
08-09-2011 08:30
KarolM
   
Ocena:
0
Co do łuku to się nie zgodzę. U mnie na sesjach zauważyłem że osoba z łukiem w porównaniu do maga czy klepacza jest znacznie słabsza.

Ciężka kusza ma PP2 za to muszkiet można załadować podwójną ilością prochu i zwiększyć kostkę obrażeń, więc się jednak różnią.
08-09-2011 21:36

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.