07-09-2011 18:01
Modyfikacja uzbrojenia (SWEPL)
W działach: RPG | Odsłony: 5
Witam to mój pierwszy wpis na polter blogu.
Przygotowuje się do rozegrania kampanii w autorskim świecie fantasy. Dlatego postanowiłem zmodyfikować uzbrojenie w celu uatrakcyjnienia mało popularnego oręża. Przy poprawkach nie kierowałem się realistyką, więc takowej się nie doszukujcie. Liczę że wspomożecie mnie opinia czy zmiany nie są zbyt przegięte.
Poprawki do uzbrojenie:
Broń drzewcowa – pozwala na dodatkowy atak w osobę z która postać wejdzie w zwarcie, po warunkiem że postać nie jest już w zwarciu z innym przeciwnikiem. Kumuluje się z przewagą Szybki cios.
Rapier – obrażenia z rapiera wynoszą Si + k8, bonus +1 do obrony doliczany pod warunkiem że druga dłoń postaci jest wolna. Waga wynosi 8.
Topór – posiada bonus +1 do obrażeń przy próbach niszczenia przedmiotu.
Łuk – obrażenia łuku wynoszą Si + k6. Dla każdego łuku ustalany jest jego naciąg wyrażony kostką Siły. Naciąg jest minimalną Siła wymaganą do korzystania z danego łuku i maksymalną możliwą wartością wykorzystywaną przy obrażeniach.
Ciężka kusza – posiada te same statystyki co kusza oprócz: Obrażenia 2k8, Waga 15, wymaga 2 akcji na przeładowanie.
Kusze i broń czarno prochowa – jeśli postać nie przemieszcza się w tej turze (w tym chowa czy wychyla za jakieś przeszkody) ładowanie broni trwa o 1 akcje mniej.
Mała tarcza – może być używana przez postacie używające broń dwuręczną lub dwie bronie jednoręczne, jednak nie zapewnia bonusu do obrony, chyba że postać korzysta z manewru obrona lub pełna obrona.
Przewagi:
Nożownik (Zr k8, Walka k8) – postać jest wyszkolona w korzystaniu z krótkie ostrza ( noże, sztylety, igły itp.) w jej rękach zadają one Si + K6 obrażeń, dodatkowo postać nie otrzymuje kary za słabsza rękę jeśli korzysta w niej z krótkiego ostrza.
Finezyjne trafienie (Zr k8 , Walka k10 lub Rzucanie k10) – postać walcząca krótki ostrzem, przy przebiciu w teście Walki lub Rzucania trafia w luki pancerza przeciwnika (PP2). Przewaga jest wykupywane oddzielnie dla Rzucania i Walki.
Obronne ostrze (Zr k8, Oburęczność) – jeśli postać walczy dwie broniami, a druga broń to krótkie ostrze lub krótki miecz, otrzymuje +1 do Obrony.
Doskonałe obronne ostrze(Weteran Zr k8, Oburęczność, Obronne ostrze) – premia do Obrony wzrasta do +2.
Przygotowuje się do rozegrania kampanii w autorskim świecie fantasy. Dlatego postanowiłem zmodyfikować uzbrojenie w celu uatrakcyjnienia mało popularnego oręża. Przy poprawkach nie kierowałem się realistyką, więc takowej się nie doszukujcie. Liczę że wspomożecie mnie opinia czy zmiany nie są zbyt przegięte.
Poprawki do uzbrojenie:
Broń drzewcowa – pozwala na dodatkowy atak w osobę z która postać wejdzie w zwarcie, po warunkiem że postać nie jest już w zwarciu z innym przeciwnikiem. Kumuluje się z przewagą Szybki cios.
Rapier – obrażenia z rapiera wynoszą Si + k8, bonus +1 do obrony doliczany pod warunkiem że druga dłoń postaci jest wolna. Waga wynosi 8.
Topór – posiada bonus +1 do obrażeń przy próbach niszczenia przedmiotu.
Łuk – obrażenia łuku wynoszą Si + k6. Dla każdego łuku ustalany jest jego naciąg wyrażony kostką Siły. Naciąg jest minimalną Siła wymaganą do korzystania z danego łuku i maksymalną możliwą wartością wykorzystywaną przy obrażeniach.
Ciężka kusza – posiada te same statystyki co kusza oprócz: Obrażenia 2k8, Waga 15, wymaga 2 akcji na przeładowanie.
Kusze i broń czarno prochowa – jeśli postać nie przemieszcza się w tej turze (w tym chowa czy wychyla za jakieś przeszkody) ładowanie broni trwa o 1 akcje mniej.
Mała tarcza – może być używana przez postacie używające broń dwuręczną lub dwie bronie jednoręczne, jednak nie zapewnia bonusu do obrony, chyba że postać korzysta z manewru obrona lub pełna obrona.
Przewagi:
Nożownik (Zr k8, Walka k8) – postać jest wyszkolona w korzystaniu z krótkie ostrza ( noże, sztylety, igły itp.) w jej rękach zadają one Si + K6 obrażeń, dodatkowo postać nie otrzymuje kary za słabsza rękę jeśli korzysta w niej z krótkiego ostrza.
Finezyjne trafienie (Zr k8 , Walka k10 lub Rzucanie k10) – postać walcząca krótki ostrzem, przy przebiciu w teście Walki lub Rzucania trafia w luki pancerza przeciwnika (PP2). Przewaga jest wykupywane oddzielnie dla Rzucania i Walki.
Obronne ostrze (Zr k8, Oburęczność) – jeśli postać walczy dwie broniami, a druga broń to krótkie ostrze lub krótki miecz, otrzymuje +1 do Obrony.
Doskonałe obronne ostrze(Weteran Zr k8, Oburęczność, Obronne ostrze) – premia do Obrony wzrasta do +2.
11
Notka polecana przez: Aesandill, Coyotl, Erpegion, EstVi, GRAmel, kbender, KFC, Planetourist, zatapatique, zegarmistrz, Zsu-Et-Am
Poleć innym tę notkę